Yvet (Assistent Expediteur)

Yvet is een ervaren Customer Service Export Medewerker gespecialiseerd in de luchtvracht. Zij maakt transportorders en zet deze uit bij de luchtvrachttransporteur. Ook regelt zij het vervoer van en naar de terminal. De prijsafspraken met deze vervoerders maakt zij zelf en worden door het management goedgekeurd. Om alles soepel te laten verlopen, stelt zij zelf de transport- en douanedocumentatie op en controleert deze op volledigheid voordat deze wordt verzonden. Gedurende het transport houdt zij alles nauwlettend in de gaten om complicaties te voorkomen en op te lossen. Dit alles doet zij in een team van 5 personen en zij zijn continu samen aan het schakelen om alles zo efficiënt mogelijk te verlopen. Ook het contact met de klanten en vervoerders pakt zij op en houdt hun altijd op de hoogte van de actualiteiten. Daarnaast vervoeren zij ook gevaarlijke goederen en hier zijn natuurlijk extra regels en documentatie voor die ook onder de verantwoordelijkheid van Yvet vallen. Yvet merkt dat de structuur binnen het bedrijf aan het veranderen is en dat zij daardoor niet meer helemaal op haar plek zit. Daarom is zij latent op zoek naar een nieuwe uitdaging als Customer Service Export Medewerker of Expediteur. Ze is gespecialiseerd in de luchtvracht, maar ziet andere modaliteiten zeker als een leuke nieuwe uitdaging.

Yvet is een sociale en communicatief vaardige jonge vrouw die houdt van overzicht en structuur. Zeker in de hectiek van de transport is dit heel belangrijk en ze is zelf juist een rustige factor. Het liefste lost ze problemen zo snel mogelijk op om de vervoerders en klanten zo optimaal te helpen. Ze probeert ook vaak out of the box te denken om zo de juiste oplossing te vinden. Yvet houdt heel erg van droge humor, maar kan heel goed schakelen als er serieus gewerkt moet worden. Ze vindt dan ook directe communicatie het fijnste, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Yvet heeft een opzegtermijn van 1 maand, is voor 32 uur per week beschikbaar en staat open om in dagdienst te werken of in 2 ploegen. Ook staat zij open om een 24 uur bereikbaarheidsdienst te draaien. Ze heeft een salarisindicatie van € 3.000,- bruto per maand op basis van 40 uur.

Werkzaamheden

  • Transportorders uitzetten bij airlines;
  • Transport- en douanedocumentatie opmaken;
  • Controleren van alle documentatie op volledigheid;
  • Monitoren van transport en schakelen in het geval van complicaties;
  • Onderhouden van contact met klanten en vervoerders;
  • Maken van prijsafspraken met externe vervoerders;
  • Oplossen van alle voorkomende problemen omtrent transport en/of documentatie;
  • Schakelen met collega's om alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen;
  • Opmaken van extra documentatie omtrent gevaarlijke goederen;
  • Inwerken collega's.

Functie

Assistent Expediteur

Leeftijd

29

Woonplaats

Nuenen

Salaris

€3.000 tot €3.500

Opleidingsniveau

MBO

Talenkennis

Nederlands en Engels uitstekend in woord en geschrift, Duits matig in woord en geschrift.

Computervaardigheden

Rocs, Streamliner, SAP, Ciel, Microsoft Office.